Hej Hopp!

Halloj alla glada! Hur mår ni? Massor med sjukor som florerar just nu, vi har fått vår beskärda del, men ta i trä lyckats hålla oss friska nu ett tag. Mion njöt verkligen av att vara hemma med mamma förra veckan och slippa gå till sitt läskiga dagis nåt mer. Vi var dock förbi en snabbis i fredags och hämtade hans grejer (ombyteskläder osv). Mitt VAB-papper från Försäkringskassan har inte kommit ännu, så vi måste dit en gång till så småningom för å få det ifyllt.

Påbörjade inskolningen på Sjöstjärnan idag. Känns verkligen mycket bättre, känns som att det är här han ska vara nu. Mion är lite försiktig och har väl varit lite smågnällig till och från idag, men jag tror det beror på att han förknippar ganska mycket med det gamla stället tyvärr. Hoppas att det släpper. Personalen verkar mysiga och det känns välorganiserat och strukturerat. Barngruppen känns harmonisk osv osv. Däremot var maten inget vidare. Tydligen hade dom precis nyligen bytt leverantör, förut fick de mat ifrån Sjöängsskolan (skolan som ligger i anslutning till förskolan, eller tvärt om :D) men pga ekonomu får dom numera maten från Hagsätra skolan (3 kronor billigare per måltid). Personalen sa att maten var mycket sämre nu, dessutom måste den ju transporteras med bil emellan skolan och förskolan (miljötänk inom kommunen??).

Återkommer med lite update hur det går senare i veckan..... 

P.S Tack Anonym för nomineringen! Men eftersom du var just anonym med ditt inlägg kan jag inte kika på din blogg :(

* * *


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hmm råkade jag skicka det anonymt, det var iaf jag som skickade det :P

2009-02-11 @ 13:22:49
URL: http://angelica-j.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0