Såååå trött!

Var helt matt i kroppen idag när jag vaknade, vi fick knappt sova nåt alls inatt. Först för att Mion hostade så förjävligt, sen för att han blev helt speedad av hostmedicinen..... Zzzzzzz..... Lämnade honom på dagis, gick hem å satte mej å fnulade på ett schema för honom åt dom på dagis (äntligen fått ihop ett nu! yey!), åt lite överbliven pasta till lunch å sen tänkte jag bara lägga mej å vila lite grann...... Vaknade 14.50 !!!!! Herregud! Tur att dagis ligger så nära ;) Dock fortfarande trött hela eftermiddagen ändå...... Kanske börjar bli sjuk igen :(

Inskolningen på nya dagiset har förresten gått bra. Jag älskar verkligen det här stället! Därför att:

* Personalen är helt underbara! Engagerade!

* Det är en liten förskola, bara en avdelning!

* De har mkt personal på en rätt liten barngrupp!

* Det är en bra balanserad utvidgad syskongrupp!

* Lokalerna är ljusa och mysiga!

* Golven är mjuka! Och det är inte kallt inomhus :)

* De har bra rutiner och gör mycket saker!

* De äter & sover på tider som passar Mion!

* Mion verkar trivas!!!!!!

(ingen av ovanstående punkter uppfylldes på det förra stället btw!)

Det enda jag kan hitta att vara lite halv-avig mot är att de får mat från Hagsätraskolan istället för Sjöängsskolan (som förskolan ligger i anslutning till, vart är miljötänket här??) och att gården är rätt liten. Den är ju helt perfekt nu för Mion, men för dom större barnen kanske det hade varit roligare med en lite mer stimulerande utemiljö också?

Imorrn ska jag jobba igen, nu har jag 4 arbetsdagar på rad (Tobbe är hemma torsdag+fredag trots att Mion är mer eller mindre färdiginskolad känns det tryggast att nån är hemma fortfarande) men sen är det sportlov! Myspys ska jag ha!!!! :)

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0