Blandade Känslor

Skulle vilja kunna säga: Ja det går såååååå bra med Mion på dagis. Men det gör det faktiskt inte, det märker jag på personalen, även om dom inte säger det rakt ut. Dom säger att han varit lite ledsen och gnällig (varje förmiddag), men jag tror han har varit superledsen och jättejobbig- Dom säger att han somnar, men efter en stund. Jag tror att dom har världens problem med att  få honom sova. Dom undviker hela tiden att ge mig raka svar när jag frågar hur länge han sovit.... "han vaknade straxt innan 2", "han somnade efter ett tag" eller "somnade till slut". Men mest av allt känns det som att dom bli lättade när jag kommer och hämtar honom..... Det är väl inte nåt gott tecken?

I går när jag kom för att hämta honom började han tok-böla helt hysteriskt och imorse när jag lämnade av honom blev han så otroligt ledsen. Fröken tyckte jag skulle titta in genom fönstret när jag gick, vet inte om det var menat för hans eller min skull, hon trodde väl att han skulle ha hunnit lugna sig tills dess, men han var helt utom sig av sorg, och inte blev det bättre när han såg mig igen......

Visst är det skönt med lite tid för mig själv här hemma och visst känns det bra att jag ändå KAN lämna honom, att han inte är så pass ledsen att dom känner att dom måste ringa efter mig, att han äter bra (för det gör han) och sover (om än lite väl lite vad jag tror). Som sagt.... blandade känslor....

P.S Om ni undrar varför jag inte lagt upp några bilder på ett tag så är det för att jag tappat bort kameran, ska ta å leta reda på den när jag orkar :)

 

* * *


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har nominerat din blogg till "underbar mamma blogg" se min blogg. Kram

2009-01-30 @ 18:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0