Dagis - Fortsättning

Igår var jag med hela dagen på förskolan igen. Det funkade rätt bra, men Mion var lite gnällig och klängig till och från, vilket kändes lite sådär om jag ska vara ärlig. Var bättre dom 2 första dagarna faktiskt. Men igår sov han riktigt riktigt bra, det var toppen! Äter bra har han gjort varje dag, han diggar visst kokerskans mat :D

Idag lämnade jag Mion alldeles alena på morgonen, det kändes...... jag vetefasen..... När vi kom dit visade det sig att Mions fröken var sjuk, IGEN! Som tur var hade vi ju hunnit få lite kontakt med den andra fröken (hon som tog emot oss första dagen om ni minns) så hon sa att hon skulle ta emot honom och ha lite extra hand om honom idag istället. Dessutom var den tredje fröken tillbaka, hon som vi inte hunnit träffa ännu för att hon varit sjuk. Hon verkade supergullig. Dom lovade iaf att dom skulle ringa om det inte gick nå bra, så jag sa hej då till mitt lilla monster och gick därifrån..... utan honom. Skitskumt!

Inget samtal på hela dagen så man undrade ju hur det hade gått när jag kom dit för att hömta honom. Visst hade han varit ganska ledsen under förmiddagen, speciellt när dom var ute. Men fröken trodde att han kanske varit hungrig oxå..... Han hade iaf ätit superbra (igen) och sovit ok.... Eller alltså hon sa att han hade somnat "efter en stund". Då frågade jag hur länge han sovit och hon svarade till 10 i 2. Oj, det var ju bra! Men sen tänkte jag efter..... "efter en stund" kan ju vara en väldigt lång stund oxå, somnade han 20 i 2 var det ju inge bra alls! I morgon ska jag fråga hur många timmar han sovit :)

Men det verkar ju funka iaf, hoppas det går ännu bättre imorrn. Har kännts superskumt att vara hemma ensam kan jag tillägga, har kommit på mej själv flera gånger med att försöka vara tyst, tassa på tårna, inte slamra med saker osv..... som att han hade legat här hemma och sussat inne i sängen........

* * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0