Så var det dax igen!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte haft tid att skriva nåt här, jag har helt enkelt prioriterat andra saker när jag haft lite tid över. Dels har jag desperat försökt levla upp min ena char till lvl 80 (WoW) och så åkte Mion på en sjuhelvetes förkylning IGEN. När jag räknar efter så tror jag att detta är 11:e eller 12:e sjukan på dessa 15 månader, det är verkligen helt galet. Senaste halvåret har både jag och Mion varit sjuka en gång per månad, det är verkligen helt vansinnigt! Finns det inga piller man kan äta för att få upp sitt immunförsvar lite? Verkar som att nån förkyld jäkel bara behöver titta på oss så blir vi dundersjuka. Men Tobbe, han klarar sig alltid..... skumt!

Mions förkylning gick dessutom över till en ny öroninflammation, vilket vi upptäckte då tempen låg över 39 grader även med Ipren i kroppen. Ny penicillin kur med andra ord. Nätterna är ett rent helvete, dvs värre än vanligt och ungen är grinig och gnällig. Vi har väl lite smått börjat oroa oss för det här med dagis-invänjningen som sätter igång nästa vecka. Hur troligt är det att lille herrn är och håller sig frisk under den?

Min lillabror och hans tjej har nu så flyttat ihop en en supermysig 2:a. De verkar trivas bra, förutom att Sebbes bil blev stulen redan första natten...... den var inte värd speciellt många kronor, men den funkade ju att ta dom från A till B,så självklart är det jobbigt att inte ha bil helt plötsligt.

Veckans Höjdare: Thai-kiorren uppe vid Sebbe & Vickan, maten är helt fantastisk! Testa!

Funderingar & Tankar:

* Såg på tv att man i USA erbjuder föräldrar att spara blod från navelsträngen vid förlossningen. Blodet kan man använda för att skapa nya celler och just blod från navelsträngen kan tydligen utvecklas till i princip vilka celler som helst. Det pågår en massa forskning kring dess användningsområden, som att bota diabetes och blodsjukdomar. Man har tom (utan att riktigt veta hur) kunnat hjälpa flera barn med diagnosen CP. Deras handikapp hade verkligen minskat! Helt fantastiskt! Men man undrar varför inte den möjligheten erbjuds i Sverige.....

* Talesättet: Man mår som man förtjänar..... Vad kan min son ha gjort för ont för att förtjäna att bli så läskigt sjuk?

* * *


Kommentarer
Postat av: fyrabarnsmor

Krya på er :)

2009-01-12 @ 22:33:06
URL: http://fyrabarnsmorsa.blogg.se/
Postat av: Carola

Hoppas ni kryar på er. Och att allt annat är bra. Här e vi friska just nu illa fall. Ska inte säga för mycket;)



Lillan började på dagis igår och det har gått bra hittills. Kram Carola

2009-01-14 @ 22:17:09
URL: http://svelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0